VoIP

Internet-telefonie, IP telefonie, en VoIP zijn allen termen voor hetzelfde: telefonie via het LAN/WAN en het internet. Bij VoIP worden spraak en data over één en hetzelfde fysieke netwerk getransporteerd.

VoIP is echt volwassen geworden, maakt een stormachtige groei door en staat bovenaan het wensenlijstje van veel organisaties. Niet in de laatste plaats omdat de huidige beveiliging even betrouwbaar is als telebanking.

Met VoIP bespaart u fors op de belkosten, het beheer en het onderhoud. U gebruikt alleen nog een datanetwerk en geen apart telefoonnetwerk meer. Bovendien is bellen via VoIP even flexibel als internet zelf, zelfs thuis belt u op hetzelfde nummer als op de zaak.

De huidige mogelijkheden van VoIP zijn enorm. Soms veel meer dan u nodig heeft. De vraag is dus: wat wilt u? Hoe ziet uw organisatie en huidige infrastructuur eruit? Wat zijn uw groeiplannen?

Om snel alle informatie te verzamelen en u inzicht te geven in de mogelijkheden die voor u van belang zijn, gaan wij systematisch te werk. Met onze behoefte matrix ziet u direct welke aspecten van VoIP vooral voor u belangrijk zijn. Het configuratieplan brengt voor een bepaald merk (bijvoorbeeld 3Com of Avaya) alle praktische zaken in beeld, zoals het nummerplan en de automatische telefoonbeantwoording. Na een analyse van uw huidige infrastructuur volgt een maatwerk advies over de aanpassing hiervan, gebaseerd op een brede ervaring met leveranciers als KPN, VodaFone, Telfort en RoutIT.

Bij de uitrol kunnen wij alles vanuit één hand leveren: hardware, software, installatie én het verzorgen van alle infrastructuur abonnementen bij KPN, Vodafone, Telfort of RoutIT.